Як правильно вибрати камери і покришки для велосипедів

Як правильно вибрати камери і покришки для велосипедів

Які бувають протектори


Протектор, являє собою тривимірний малюнок на зовнішній стороні шини.


Грунтозацепи – мають спеціальні виступи на шині, які дозволяють безперешкодно пересуватися по слизьких поверхнях. Тобто, вони забезпечують підвищений рівень зчеплення під час їзди на досить слизькі і нерівних поверхнях дороги. Переважно, такий вид протектора створює хорошу надійність під час гальмування. Але, варто звернути увагу на той факт, що чим краще зчеплення, тим складніше велосипедисту розігнатися по дорозі до великої швидкості.


На сьогоднішній день, велосипедні шини діляться на чотири основні види, а саме:


• Слік – даний тип покришки найчастіше використовують для шосейних велосипедів, які призначені для того, щоб їздити саме на рівній і чистій дорозі. Вони мають досить гладку поверхню. Варто також зазначити, що даний вид не пристосований для пересування на нерівних дорогах або по бездоріжжю (велосипедист просто буде постійно зісковзувати, так як зчеплення маленьке). Але, для любителів спокійного, але активного відпочинку на шосейних велосипедах слік стане найбільш підходящим варіантом.

• Високий протектор (до 10 мм) – такий вигляд має достатню кількість спеціальних грунтозацепов. Природно, цей варіант призначений для того, щоб велосипедист можу безперешкодно пересуватися по нерівностях і бездоріжжю. Більш того, спокійно пересуватися тривалий час по рівному асфальту буде досить складно тому, що дані грунтозацепи будуть створювати невеликий шум, а розігнати швидкість з гладким дорогах буде трохи проблематично. Тому, рекомендується використовувати такий протектор тим велосипедистам, які просто без розуму від пересувань по бездоріжжю.

• Полуслік – це універсальний варіант, який несе в собі відразу кілька типів шин, їх ми розглядали вище. Такі протектори мають гладку середину на шині, а з боків грунтозацепи. Не складно здогадатися, що такий тип шин відмінно підійде для гірських велосипедів, і людям, які не гребують проводити час по бездоріжжю разом з тим гладким дорогах. Хоча, багато досвідчені велосипедисти рекомендують використовувати такий протектор виключно для крос-кантрі. Все-таки, фахівці помітили, що при їзді на асфальт, з такими шинами з'являється невеликий звук.

• Грязьовий протектор – являє собою самий серйозний протектор серед перерахованих вище, він має грунтозацепи понад 10 мм. В звичному розумінні, такі шини просто несуть в собі великі голки, які забезпечують безперешкодну їзду по самому складному бездоріжжю, наприклад бруду або снігу. Такий вид протектора підійде тим велосипедистам, які постійно пересуваються по різним горах або в сніжну погоду.


Матеріал протектора


Як відомо всім, абсолютно всі сучасні покришки виробником виготовляються із звичайної гуми або компаунда. Компаунд ж отримують на основі мономерів і полімерів. Варто відзначити, що сам компаунд дуже вигідний матеріал, а також є більш дешевим замінником звичайної гуми. Саме тому, більшість бюджетних велосипедів мають шини, які виготовлені з компаунда. Досвідчені велосипедисти стверджують, що для того, щоб перевірити, з якого матеріалу у Вас виготовлені шини, необхідно лише провести пальцем по поверхні. У випадку, якщо ваша шина виготовлена з гуми, то вона сам матеріал потягнеться за пальцем, а якщо з компаунда, то ні.


Що собою являє корд


Корд – це основний каркас гуми, який постійно сприймає на себе тиск повітря. Варто також знати, що щільність плетіння корду має своє маркування. Наприклад, той корду, який має число TPI (EPI) – кількість ниток на дюйм, то він не є самим міцним. Але також, такі покришки мають відносно невелику вагу, що найчастіше є непоганим перевагою. А, наприклад покришки з числом TPI вже являють собою більш жорсткі і надійні шини. Більш того, покришки TPI мають хорошу ціну, на відміну від попереднього варіанту. Зазначимо, що в основному, тільки досвідчені велосипедисти часто звертають увагу на такі нюанси як корд, але в будь-якому випадку, при виборі корду для шин необхідно звернутися до фахівців або продавцям в веломагазині.


Матеріал корду:


• металевий корд – являє собою дуже міцне і відносно велика за розмірами виріб. Подібні покришки досить жорсткі і стійкі. Більше того, вони з легкістю переживуть наїзд на невеликий цвях, з-за чого вважаються довговічними.

• кевларовий корд – є не самим міцним варіантом, але має невелику вагу і найчастіше, в ремонті не представляє ніяких проблем. Саме дані покришки практично постійно застосовують лише в шосейних велосипедах, які не розраховані на поїздку по бездоріжжю.


Gumwall – такий вид покришки є більш надійними, оскільки його корд покритий великим шаром гуми. Варто відзначити, що подібні покришки дуже довговічні, але мають досить велику вагу, а вартість їх середня, якщо не низька. Користуються такі покришки величезною популярністю у тих велосипедистів, які люблять проводити час в міських умовах.


Skinwall – являє собою щільний матеріал, корд якого покритий невеликою гумовою плівкою. Найчастіше, такий вид покришки використовується тими велосипедистами, які воліють пересуватися по гладким дорогах.


Якщо ви хочете придбати якісні і надійні іноземні аксесуари для свого велосипеда, тоді негайно переходьте на сторінки нашого сайту. У нашому інтернет-магазині, кожен бажаючий велосипедист зможе придбати надійний товар для свого залізного коня за найвигіднішими цінами в Україні.


Призначення


МТВ (фрірайд/даунхіл) – мають дуже великі шипи, які сильно виділяються малюнком протектора. Відзначається, що вони дозволяють пересуватися по найнеприємнішого бездоріжжю, зі збереженням високого зчеплення. Подібні покришки знайшли своє застосування в гоночних велосипедах, на гірських схилах або нерівних трасах. Важливо сказати, що такі покришки, на жаль, досить швидко зношуються, але швидше за все тому, що їх застосовують під час гоночних змагань по складних поверхнях.


BMX – являє собою покришки з дуже великою жорсткістю самої гуми і складно виконаним протектором. Фахівці відзначають, що даний вид покришок дуже стійкий до різного виду ударів і інших всіляких пошкоджень. Природно, вони відмінно підійдуть тим, хто любить кататися по бездоріжжю.


Шосе – невеликі, гладкі і тонкі покришки з сликовым протектором. Подібні покришки дозволяють добитися хорошої динаміки і підвищеного зчеплення на поворотах. Більш того, найчастіше їх застосовують під час тренувального процесу перед серйозними змаганнями з гладким дорогах.


Дорожні – мають невелике відміну від попередніх покришок, а саме велику ширину. Такий вид покришок забезпечує підвищений рівень комфорту під час пересування, але також, є більш стійким до можливих проколів. Велосипедисти також відзначають, що дорожні покришки дозволяють з комфортом розганяти велику швидкість під час їзди.


Міські – являють собою більш стійкі покришки, ніж попередні – дорожні. Але зазначимо, що вони неабияк втрачають у швидкості, на відміну від своїх аналогів. Найчастіше вони мають полусликовый протектор, що багато в чому забезпечує комфортну їзду по бруду або несерйозного бездоріжжю. Більш того, вони також дуже добре переносять різноманітні скла, каміння та ін.


Крос-кантрі – являють собою полусликовые покришки, які забезпечують хороше зчеплення і впевненість під час їзди по горах і бездоріжжю. Відмінно подойдутт тим велосипедистам, які воліють проводити час далеко за містом.


Типорозмір


Діаметр покришок залежить від типу велосипеда, який ви хочете придбати, а саме:


20 дюймів – велосипеди BMX, дитячі розкладні велосипеди;

24 дюймів – підліткові велосипеди;

26 дюймів – MTB, міські велосипеди і круїзери;

27 дюймів – шосейні велосипеди;

28 дюймів – дорожні та гібридні велосипеди;

29 дюймів – новий стандарт коліс MTB.


Ширина і жорсткість


Для тих, хто віддає перевагу дуже швидко пересуватися на велосипеді, то йому підійдуть вузькі покришки, завдяки яким, людина з легкістю зможе розганятися. А ось наприклад широкі покришки мають перевагу в зчепленні, вони не дозволять велосипедисту відчувати себе невпевнено на слизькій дорозі. З цього випливає, що для гоночних велосипедів кращим варіантом буде придбати вузькі покришки, а для жорсткої їзди по бездоріжжю підійдуть широкі покришки. М'які покришки також забезпечують підвищене зчеплення, але, на жаль, мають досить швидкий знос. А ось жорсткі покришки забезпечують не найкраще зчеплення, але ось є більш довговічним варіантом.


Камери


Розмір


Не всі велосипедисти знають, що вибір камери для свого велосипеда являє собою досить клопітка заняття, фактори якого не можна ігнорувати. Для вибору правильного розміру камери треба врахувати типорозмір і ширину самої покришки. Більш того, розміри камери і покришки абсолютно завжди повинні бути однаковими. Варто зазначити, що у разі, якщо ви правильно вибрали камеру, то у вас досить сильно збільшиться накат і пропаде ймовірність пробоїв.


Ніпель


Presta – тип ніпеля, який несе в собі будований ковпачку. Такий ковпачок легко відкручується і закручується. Найчастіше, такий механізм застосовується в шосейних велосипедах.


Schrader – більш широкий, ніж Presta. Клапан даного ніпеля можна порівняти з тими, які застосовуються в автомобільних камерах. В Основному, вони використовуються в середньої ціни велосипедах.


Хотілося б також зазначити, що існують ще й безкамерні покришки, але вони застосовуються виключно для професійних перегонів. В основному, купувати безкамерні шини звичайного велосипедисту не має ніякого сенсу із-за великої ціни і складності ремонту.


Який виробник краще


На сьогоднішній день, сучасний ринок не має найбільший список фірмових брендів. Але, варто відзначити, що ціни у виробників практично однакові. Існують як бюджетні, так і дорогі варіанти покришок. Зараз я наведу невеликий список найбільш, на даний момент якісних виробників покришок, а саме: Continental, Michelin, Kenda, Maxxis, Rubena, Schwalbe, камер – Longus.


Ну, а на цьому наша стаття підійшла до кінця. Сподіваюся, що кожен недосвідчений велосипедист нарешті навчитися розбиратися у виборі покришок і ніколи не купить поганий для себе варіант.

1899