Як налаштувати підвіску велосипеда

Як налаштувати підвіску велосипеда

Якщо ти тільки почав займатися велоспортом, а зокрема придбав собі гарненький гірський велосипед, то, швидше за все, ти, звичайно ж, чув про таких чудових і корисних аксесуарах, як амортизатори. Більше того, цілком ймовірно, що на твоєму карті вже встановлений один з них, швидше за все на передній вилці. А у випадку, якщо ти прихильник постійного активного відпочинку і проводиш вільний час роз'їжджаючи на своєму велосипеді, то шанси, що ти їздиш з двома амортизаторами набагато вище. Навіть якщо ти тільки починаєш освоювати велоспорт, ти, швидше за все, чув про те, що будь-яка підвіска, на абсолютно будь-якому байку потребує спеціальної настройки. Не секрет, що багато професійні атлети змушені постійно змінювати тиск, перевстановлювати пружини для досягнення різної жорсткості, щоб велосипед відмінно підходив до певної трасі. Але, при цьому, багато досвідчені велосипедисти, на відміну від професіоналів, можуть одно разово налаштувати свою підвіску під певний тип поверхні, і більше ніколи про неї не згадувати. Ми ж сьогодні розповімо, як правильно, а головне самостійно налаштувати підвіску в домашніх умовах.


Як правильно і швидко налаштувати підвіску ми розповімо трохи нижче, спочатку, необхідно знати, як самостійно оцінити правильність налаштування. 


Метод оцінки, про який ми зараз будемо говорити, існує вже багато років і користується величезною популярністю серед любителів велоспорту по всій країні. Даний метод дозволить моментально визначити не тільки правильність маніпуляції з налаштуваннями, але і дозволить дізнатися загальний технічний стан вашого залізного друга. Таким чином, для того, щоб виконати даний метод, необхідно спочатку підняти велосипед за сідло і перекинути його так, щоб обидва колеса вдарилися об підлогу. При такому ударі обома колесами об підлогу, велосипед може видати найрізноманітніші брязкоту, скрипи і інші сторонні звуки, які вказують на несправність. Важливо знати, що при таких обставинах, амортизатори мають поглинути частину енергії під час удару про землю, тобто велосипед трохи має отпружинить від підлоги. У тому випадку, якщо велосипед дуже сильно відскочив від удару, то налаштування абсолютно неправильні. При таких параметрах, велосипедист може підскочити на купині і сильно вдаритися об асфальт. 


У випадку, якщо ти є досить досвідченим гонщиком і постійно проводиш час катаючись на своєму залізному коні, то ми б рекомендували тобі провести кілька тестів на визначення справності свого байка, а саме: 


1. Необхідно розігнатися до невеликої швидкості і встати на педалях (часто так роблять для того, щоб об'їхати купини), після чого проїхати по нерівності. При цьому виконання, необхідно звернути увагу на те, чи немає різкого і жорсткого поштовху підвіски вгору. Відзначу, що добре налагоджені амортизатори, не дозволять отримати таку віддачу, оскільки удар об будь-яку поверхню, завжди повинен бути згладжений демпфером.

2. З'їхати з невеликого пагорба на швидкості. При цьому, треба розігнатися до великої швидкості таким чином, щоб торкнутися асфальту двома колесами. Зазначу, що при такому маневрі, амортизатори не повинні допустити відскоку велосипеда від асфальту. Більш того, при виконанні такої перевірки, ви можете почути скрип, що буде свідчити про коливань підвіски. 


Важливим елементом при налаштуванні підвіски, є регулювання просідання амортизатора. При цьому, важливо сісти на велосипед так, як ти звичайно катаєшся. Наприклад, якщо ти найчастіше їздиш по спусках вниз, то краще буде стати на педалях, як би ти це робив під час їзди. Важливо відзначити, що при даному методі не можна прибирати руки з керма або ж спиратися однією ногою об підлогу, оскільки потрібно встановити правильний центр тяжкості. Також, при цьому треба буде визначити довжину внутрішньої труби (осі) між двома упорами на велосипеді. Рекомендується виконувати дану процедуру з одним, оскільки тільки друга людина зможе все виміряти, поки ти будеш знаходиш на велосипеді. 


Для плавного і зручного педалироввания на довгі дистанції, просідання амортизатора має бути в межах від 10 до 20% від максимального ходу підвіски. Варто відзначити, що при використанні повітряних амортизаторів, правильно встановити просідання досить легко - варто лише підкачати повітря в основну камеру, у випадках, якщо сильно просідає. А якщо, просідання недостатнє, то краще всього зменшити тиск. 


При використанні пружинно-масляних амортизаторах, пружини встановлюються середнього рівня, які розраховані на середньостатистичного велосипедиста. Тому, велосипедисти маленької статури або ж великого, повинні будуть придбати та замінити пружину. 


Для амортизаційної вилки пружини можна придбати відразу дві, а також самі настройки підвіски робляться абсолютно однаковими. Принцип виконання підвіски досить простий: якщо сильно просіли пружини, то їх необхідно підкрутити, щоб зробити жорсткішими. Якщо не просідає взагалі, то можна трохи послабити пружину. 


Практично у всіх інструкція по застосуванню амортизаторів популярних брендових виробників гоночних підвісок написана рекомендація: у разі, якщо тобі необхідно підкручувати пружину більш ніж два оберти, то в такому випадку кращим рішенням стане придбання більш жіночої пружини. Звичайно, відразу зрозуміло, що пружина ні в якому разі не повинна бовтатися, оскільки завзяте колесо служить для підтримки упору, в іншому випадку, перекосившись на штоку амортизатора, пружина пошкодитися. 


Більше того, важливо розуміти, що на найдешевших велосипедах, ти не зможеш знайти більш підходящих налаштувань, оскільки їх немає. Тому, ми рекомендуємо спочатку подивитися керівництво до твоєї вилці, а також знайти ручку регулювання відскоку. При налаштуванні, відразу потрібно буде відскік абсолютно викрутити, тобто зробити його швидким. При цьому, не варто забувати про симетрії, якщо ти вже відкрутив праву ручку, то откручивай і ліву. Після чого, потрібно додати пів обороту і відштовхнути кермо вниз, стискаючи вилку. При виконанні даної процедури, кермо повинен самостійно відскакувати, але не повинен бути сильний поштовх (віддача) по рукам.


Варто зауважити, що налаштовувати задній амортизатор необхідно точно також, при цьому лише стискати підвіску ногами на ходу. Також, як і попередньому варіанті, ніякої сильної віддачі по руках або наявності різних подпрыгиваний бути не повинно, оскільки в противному випадку під час їзди колеса велосипеда буду дуже ковзати. Більш того, не варто лякатися, якщо тобі доведеться вкручувати ручку налаштування відскоку наполовину або більше. Все тому, що досить повільний відскік і запізнювання є неправильною налаштуванням. 


У заїзді на далекі відстані, велосипедист не повинен помічати жодних погойдувань вперед або назад, оскільки відскік, жорсткість, стиснення передньої вилки і заднього амортизатора повинні бути однаковими. У тому випадку, якщо ти зміг придбати хороший велосипед з досить дорогими сучасними системами демпфування, то не полінуйся і спробуй самостійно відрегулювати стиснення. Такий метод настройки підвіски дозволить замінити опір амортизатора, на стиск. Також, відштовхуючись від свого стилю катання, вибору траси, ти можеш самостійно зробити «платформу педалювання», тобто скоротити ймовірність пробою. Це робиться для поліпшення опору стискання підвіски, завдяки чому, велосипедист зможе спокійно їздити по великих нерівностей, каменям і відмінно виконувати жорсткі приземлення. У випадках при їзді на дрібних нерівностях, амортизатор не буде спрацьовувати швидко. При цьому, постраждає ще і зчеплення, яке буде здійснювати гальмування ривками. 


Важливо пам'ятати, що самостійно виконувати найрізноманітніші настройки необхідно за всіма правилами, написаними в інструкціях від виробників. При цьому, завжди при зміні налаштувань, краще всього буде записувати кількість клацанням або оборотів рукояток. Якщо це робити, то велосипедисту стане простіше визначити, яка саме несправність потребує повноцінного догляду. Звичайно ж, не варто думати, що одного разу налаштування амортизаторів буде тобі досить, оскільки через певний час, ти можеш назавжди змінити свій стиль катання або ж почнеш вибирати зовсім інші місцевості для їзди. Тому, краще всього буде навчитися самостійно визначати можливу поломку, а далі її виправляти. Варто зауважити, що багато досвідчені велосипедисти, через деякий час вчаться здійснювати настройку підвіски більш ніж шести варіантом, виходячи з цього, слід сказати, що можливо і тобі доведеться іноді заново налаштовувати свої амортизатори.


Якщо Ти хочеш придбати якісні і надійні велосипедні аксесуари популярних іноземних виробників, то негайно переходь на сторінки нашого інтернет-магазину. На нашому сайті кожен охочий зможе придбати надійний, а головне довговічний аксесуар за найвигіднішими цінами в Україні, а висококваліфіковані співробітники інтернет-магазину, з величезним задоволенням допоможуть саме Тобі здійснити правильний вибір товару.

4758