Касети і тріскачки для початківців

Касети і тріскачки для початківців

У сьогоднішній статті ми з вами дізнаємося про те, що ж собою являє велосипедна касета і тріскачки. Дана стаття буде корисна тим, хто тільки починає освоювати всі тонкощі при їзді на велосипеді.


Велосипедна касета – це система, яка використовується в задніх зірок велосипеда, що дозволяє змінювати передавальні відносини об'єднаних в касету зірок. В основному, дана касета розташовується на задній втулці колеса. Варто відзначити, що при тривалому використанні велосипеда, касети мають властивість зношуватися, оскільки вважаються витратним матеріалом. Саме тому, іноді, велосипедисту доводиться міняти касету самостійно або ж проводити обслуговування окремих зірок або вузла.

Касета – являє собою ряд зірочок, які працюють спільно з кріпильним елементом з пазами. Побачити їх розташування можна також на корпусі втулки, де є виступи відповідної конфігурації (шліци), які говорять нам про те, що касети встановлені правильно, при цьому, храповик знаходиться всередині барабана.


Окремо про касетний барабанний механізм


Даний механізм має цілий ряд найрізноманітніших переваг, а таких, як:


* Дозволяє зменшити опір до кочення (у тріскачки кочення більше).

* Виготовлений зі спеціальних матеріалів, що значно зменшує його вагу.

• Не вимагає додаткових дій при знятті, зручний в експлуатації.

• Терміни експлуатації набагато вище, ніж у тієї ж тріскачки.


Тріскачка являє собою храповий механізм, який має різьбове або шліцьове кріплення на втулку, сам храповик знаходиться зовні.


Незважаючи на великий ряд переваг, тріскачка має ряд недоліків, а саме:


* Велика кількість зірок, найчастіше їх близько п'яти або семи.

* Навантажує тонку вісь втулки, через що вона швидше зношується і гнеться.

• Закручується з великим моментом. Це виглядає наступним чином: при постійній їзді на велосипеді, тріскачка має властивість закручуватися кожен раз на різьбі втулки. Тобто з кожним разом, велосипедисту буде все складніше відкрутити тріскачку своїми силами, без застосування спеціального інструменту.

Варто також відзначити, що за своєю конструкцією, касета є більш складним функціональним вузлом, на відміну від тієї ж тріскачки, при цьому, багато досвідчених байкерів відзначають якість касети. Тому, ми прийшли до висновку про те, що все-таки варто робити вибір зупиняючись на касетах, ніж на тріскачках.


Які бувають касети


Сам механізм касети досить простий, вони надягають на шліци і постійно взаємопов'язані. При цьому, в разі необхідності, кожен велосипедист зможе без праці поміняти касету, наприклад 8-ск, на касету 11-ск, якщо звичайно ж, він має спеціальний перемикач на манетку. Та й в такому випадку, велосипедисту не доведеться міняти задню втулку. Варто також відзначити, що якщо ми подивимося на касети в профіль, то однозначно звернемо увагу на те, що вони мають практично однакову ширину. Хоча в даному випадку, кількість зірок буде зовсім різне, що говорить нам про добре-побудованому механізмі. При цьому, щоб самостійно залишити ширину касет такою ж, якою вона була, необхідно лише зменшити відстань між зірочками.


Як влаштовані зірки


Зірки встановлені на штифтах, при цьому вони поділяються між собою приставками (спейсерами). Варто звернути увагу на те, що дані касети розташовують на втулки, зі стольними барабанами, але в окремих випадках їх встановлюють на недорогі велосипеди. Але, найбільшим плюсом в цьому буде те, що такі касети легко повністю розібрати, вийняти штифти з пазів і зібрати наново без будь-яких проблем. Але тут важливо знати, що їх ні в якому разі не можна ставити на легкі, барабани, виготовлені з алюмінію, оскільки з-за високої крутильной навантаження, барабан з алюмінію швидко зноситися і матеріал просто прийде в непридатність за короткий проміжок часу. При цьому, на павуку, зірки розташовуються на єдиному павуку, виглядає він як невелика драбинка.


Також, крутильних зусилля не передається окремо на одну зірку, воно передається на весь блок одягнених зірок на павука. За рахунок даного методу розташування, навантаження на барабан значно знижується і термін експлуатації збільшується. Більш того, дані касети мають відносно невелику вагу, а завдяки їх конструкції, касети можна поміняти на павука близько двох трьох останніх зірок. Таке рішення дозволяє велосипедисту самостійно проводити ремонт свого велосипеда, у випадках, коли старі вже зношені зірки необхідно поміняти. Але таке рішення можна знайти тільки в залежності від рівня касети, деякі елементи замінити не вийде.


Цільнофрезовані касети-весь блок виконаний, як одна деталь. Тобто, надягають касети на шліци барабана, а кріплять х на самій низкорасположенной зірці. При цьому, сама касета виконує функцію шліца на барабані. Варто звернути вашу увагу на те, що такі, більше складні конструкції касет коштують пристойних грошей, а також мають деякі недоліки при використанні. Наприклад, для того, щоб їх поставити необхідно купувати спеціальний SRAM-XD барабан на втулку. Саме тому, вони так і не знайшли свою популярність серед велосипедистів, оскільки не кожен, навіть бувалий байкер, готовий витрачати такі гроші за невелику конструкцію.


Як правильно зняти і надіти тріскачку на велосипед


Без спеціальних навичок та інструментів, жоден з велосипедистів не зможе самостійно провести обслуговування тріскачкового механізму. Оскільки для роботи з тріскачкою, необхідно мати при собі – зйомник, розвідний або гайковий ключ на 24-27 мм. Вибирати розмір гайкового ключа стоїть виходячи з моделі свого залізного коня. А для зняття касети, необхідно буде обзавестися батогом для касети. Для того, щоб самостійно послабити шліц, велосипедисту доведеться витратити трохи більше зусиль, ніж він міг би подумати, оскільки його необхідно затягнути дуже добре, щоб при їзді механізм не розпався.


Як правильно зняти і надіти касету


Для того, щоб провести зняття касети, велосипедист повинен вставити знімач касети в шлицевую гайку. При цьому, необхідно знайти найбільшу зірку і надіти на неї хлист. Утримуючи хлистом касету, потрібно обертати знімач за допомогою гайкового ключа, а також це необхідно робити при належному зусиллі, як і в попередньому варіанті. Після того, як велосипедист отвинтит повністю гайку, він може зняти касету.


Варто відзначити, що хороший байкер не просто повинен вміти обслуговувати свого залізного коня, він також зобов'язаний визначати знос матеріалів самостійно.


За яких обставин потрібно знімати касету?


Найчастіше, знімати касету необхідно в тому випадку, якщо ви вирішили провести повне технічне обслуговування свого велосипеда (Найчастіше це намагаються робити навесні або восени). Але існує й інший момент, коли касета повністю зносилася. У тому випадку, якщо під час їзди ви помітили різке проскакивание педалей, то вам негайно потрібно поміняти касету, щоб уникнути повного пошкодження механізму.


Як встановити касету швидко:


• Касету надіти на барабан

* Затягнути туго гайку.


Догляд за касетою, як її чистити і змащувати


Не секрет, що всі механізми трансмісії велотранспорту мають властивість зношуватися не тільки через постійні навантаження, але і від поганого догляду за ними велосипедистом. Наприклад, багато недосвідчені байкери постійно залишають злиплу мастило з брудом на велосипеді, що багато в чому дуже сильно впливає на роботу механізму в цілому, це і призводить до його швидкого зносу. Тому, при заміні касети, її спочатку необхідно швиденько зняти, правильно і послідовно розібрати. Зазначу, що чистка зірок на велосипеді проводиться за допомогою плоскої щіточки, яку можна придбати в будь-якому спорт-магазині. Справа в тому, що така щіточка має довгі й жорсткі ворсинки, що дозволяють повністю почистити зірочку від бруду в самих проблемних місцях. Після того, як ми дістали касету, необхідно змастити ланцюг і заново встановити.


У разі, якщо ви вирішили придбати хороший і надійний товар іноземного виробника, тоді негайно переходите на сторінки нашого інтернет-магазину. На нашому сайті, кожен бажаючий зможе самостійно придбати велосипед і додаткові аксесуари за найвигіднішими цінами в Україні.

305